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And also, in nearly all these cases, everyone wants Nintendo to buy whatever company that's on sale, which I kind of don't understand in this particular case. Capcom isn't a small development house that makes a game or two every year. They're a big company with several hundreds of people in several studios around the world. But more importantly, they have a huge 30+ year library of games and properties. And the last thing Nintendo needs is more properties to manage. Nintendo bought MonolithSoft or Retro Studios because they needed man power to make games (some based on Nintendo IPs), not own more IPs that they have to deal with. And Nintendo needs more development power (Smash is being co-developed by Namco. And they have several 2nd party contract work with Platinum Games or Good Feel or Arzest or indieszero or Tecmo-Koei with Hyrule Warriors).
Aside from Monster Hunter on 3DS (which Nintendo already has the exclusivity for), none of Capcom's other big IPs (like Street Fighter or Resident Evil or Dead Rising) work well on Nintendo. Maybe Nintendo could figure out a good plan for a new great Mega Man game by either doing it internally or pairing it with a good 2nd party developer, but Mega Man alone is not worth it.
Sch@dows a écrit:Si Nintendo serait probablement le plus a même pour relancé Megaman, qu'en serait-il du reste ?
Entre les jeux beaucoup plus pointu que ce qu'ils ont l'habitude de faire, et les IPs qui ne colle par vraiment à l'image de la société ...
Oyashiro a écrit:je ne les vois même pas faire un monster hunter dessus, tant la licence restera sur 3DS
Oyashiro a écrit:Je ne veux même pas imaginer l'atrocité que ça doit être de jouer a MH sur smartphone >.> .
Tu dois parler d'un autre projet, car Maverick Hunter X (le remake de Mega Man X en 2.5D sur PSP) était très bon.Oyashiro a écrit:crapcom a bien failli tuer la licence pour toujours avec son projet de maverick hunter X qui sentais bon les égouts (et pour le coup, je préfère la nécrose actuelle de la saga plutôt que cette alternative), un bon retour a de l'action platform en 2D ou 2.D serait vraiment glorieux et pour la série, et pour ramener une clientèle d'hardcore gamer qui aurait délaissé l'éditeur.
Miyamoto sheds more light on StarFox Wii U (says it will be the year of StarFox) a écrit:EW: Can you talk about what it’s been like bringing Star Fox to the Wii U?
SM: We worked on some ideas around Star Fox back during the Wii days. But the problem was that we didn’t have any new ideas to bring to the game. I wasn’t particularly interested in just making another Star Fox game with better graphics and better sound. So we set that aside back then. This time, as we were doing our experiments, and we found this idea of doing the two-screen gameplay. I was particularly interested in a new style of play, where you’d have the cockpit view on one screen, and you’d have the third-person standard Star Fox view on the TV screen, and how those two screens could interact with one another.
The idea of having a helicopter-style game, and being to then to drop a robot down and tether it, and operate the robot that you dropped while you’re controlling the helicopter: [There are] a lot of new and different ideas that we simply couldn’t have had, if we didn’t have that Wii U Gamepad.
EW: Out of interest, who is your favorite character to play in Smash Brothers?
SM: I haven’t played Smash Brothers thoroughly yet, but my suspicion is that I would probably play as Star Fox. Playing as Kirby might be a little bit easier, but…
EW: You prefer a challenge.
SM: This is gonna be the year of Star Fox. I’ll play as Star Fox for awhile.
Sch@dows a écrit:Je dois avouer que je n'ai jamais compris l’engouement pour ces licences. Si Metroid peut se comprendre, pour moi (et j'insiste sur le fait que ça n'est qu'un avis perso), Star Fox reste le Panzer Dragoon du pauvre (et encore c'est élogieux de prendre celui-ci comme shoot-them-up de référence), et F-Zero reste le WipEout du pauvre.
Tetho a écrit:Déjà que Nintendo a du mal à gérer son propre porte-feuille de licences phares (que ceux qui se plaignent de l'absence de StarFox, F-Zero et Metroid dans le sujet d'à coté viennent me donner tord), alors si en plus il faut qu'ils gèrent celui de Capcom, au moins aussi vaste, ils vont plus s'en sortir.
Je ne dis pas le contraire concernant la vitesse, mais juste que f-zero peux nettement se le permettre avec ses circuits "en ligne droite" ou presque (j'ai bien noté qu'il y avait quelques rares exceptions néanmoins).Zêta Amrith a écrit:Si les réflexes et la précision relèvent du skill, GX est effectivement un jeu hyper-skillé. Et trois fois plus rapide que le gastéropode Wipeout que tu nous brandis en étendard.
Zêta Amrith a écrit:Puis reste effectivement le constat que Street Fighter sur Wii U au GamePad, voilà quoi... à un moment le contenant doit s'accorder au contenu et vice-versa.
Yo-Dan a écrit:Il faudrait que je me refasse tourner F-Zero GX sur GC, que j'avais adoré, mais qui dans mes souvenirs n'était pas à ce point hardcore.
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